Skab værdi med dit nyhedsbrev
– troværdighed, tillid og tryghed og holdbare relationer
Det gode og velskrevne nyhedsbrev kan være en sand guldgrube, hvis du gør det rigtigt. Det handler om at give læserne noget, der ikke bare handler om at spare penge. Du skal i stedet søge at pirre en nysgerrighed hos læseren OG så levere noget, der er værd at dele med andre.
Kenneth Ley Milling, journalist & kommunikationskonsulent
Det er egentlig ikke så interessant, hvor mange personer, der abonnerer på dit nyhedsbrev. Det er faktisk mere interessant, hvor mange, der rent faktisk åbner og læser dit nyhedsbrev – ultimativt, hvor mange personer/kunder, der rent faktisk handler på baggrund af noget, de har læst i nyhedsbrevet.
Mange virksomheder udsender med jævne eller måske ujævne mellemrum et nyhedsbrev. Her samler virksomhederne typisk op på de ting, der er sket siden sidst – siden det seneste nyhedsbrev. Det er ikke ubetinget dårligt. Men det er bare heller ikke ubetinget godt.
Giv læseren noget, han/hun kan bruge
Skal du skabe loyale og aktive læsere af dit nyhedsbrev, bør du levere historier, der skaber nysgerrighed, giver værdi og mening, og som er værd at dele med andre.
Det kan StoryLoft hjælpe dig med.
Gør du det rigtigt (og har lidt tålmodighed), kan du ikke bare opbygge en solid gruppe loyale kunder, som føler, at de kender dig godt. Du kan også øge din omsætning – uden at sænke prisen.
Ifølge amerikanske HubSpot vurderede en række marketingafdelinger i ledende amerikanske virksomheder og organisationer i 2022, at gode og engagerende nyhedsbreve på det tidspunkt havde en ROI i omegnen af 1:40. Altså, for hver dollar brugt, kom cirka 40 retur.
Kort og godt – nyhedsbreve virker!
Har du brug for at få trykprøvet dit nyhedsbrev, eller måske brug for at få det redigeret, så det bliver mere interessant at læse for abonnenterne, så tag fat i mig.
Ring, skriv en mail eller brug kontaktformularen her på sitet.
Du kan finde mere information om nyhedsbreve, og hvad de bør indeholde, på StoryBloggen, hvor indlægget ‘Skab relationer med dit nyhedsbrev‘ omhandler netop dette.
Ifølge det internationale magasin Forbes (2013) signalerer godt sprog: ’Attention to detail’, ’Critical thinking’ og ’Intellectual aptitude’. Omvendt sjusker man med sproget, kan det ifølge Forbes være en karrierebremse og resultere i svigtende indtægt for en virksomhed.